A nem-formális tanulás története és meghatározásai, meg az ASK model

Az Erasmus+ partnertalálkozó keretében megismerkedtünk a nem-formális tanulás történetével és módszereivel is Dániában. 

A dán nem-formális-tanulási rendszer az egyik legrégebbi tanulási rendszer Európában. Először Grundtvig dán edukációs filozófus foglalkozott vele. Alkalmazására 1844-ben került sor a népfőiskolán.

Bár az 1970-es évekig nem használták magát a nem-formális-tanulás kifejezést. Az elismerésének a célja az volt, hogy az iskolán, egyetemen kívüli megoldásoknak nagyobb szerepet szánjanak az edukációban.

A nem-formális-tanulásnak nincs egyetlen elfogadott meghatározása, különböző szervezetek más és más részét hangsúlyozzák definiálásakor.

Az Erasmus+ keretében fontos szerepet kap az úgynevezett ASK Model, ami az
A = Attitudes (hozzáállás)
S = Skills (készség)
K = Knowledge (tudás)
elemeket foglalja magában. Együttesen ezek a kompetencia-fejlesztést szolgáljaák


A dán nem-formális-tanulás története

A nem-formális-tanulás története

A nem-formális-tanulás meghatározása

A dán nem-formális-tanulás meghatározásai

Az ASK Model bemutatása


A program az Európai Unió támogatásával jött létre.




Megjegyzések

NÉPSZERŰ BEJEGYZÉSEK

Zoe története - EU programokon résztvevők beszámolói

Önkéntest keresünk - ÚJSÁGÍRÁS - Interjúk nőicivil szervezetek vezetőivel

Jogi nyilatkozat

MINDEN BEJEGYZÉST listázva a kék nyílra kattintva megtalálsz

ÍRJ NEKÜNK, ha kérdésed vagy javaslatod van :))

Név

E-mail *

Üzenet *

Nyilatkozat

A Nőitárs.hu honlapon indított hírlevélre feliratkozással egyidejűleg Ön hozzájárulását adja, hogy ettől a honlaptól - esetlegesen akár reklámot is tartalmazó - elektronikus levelet fogadjon.
Valamint kijelenti, hogy az online űrlapon megadott email címe szervezeti használatú.
A feliratkozáskor kapott adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek semmilyen körülmények között nem adjuk át.
A hírlevélre feliratkozás bármikor egy kattintással megszüntethető a levelek alján található link segítségével.

Oldalmegjelenítések száma