Nőtárs Alapítvány - A nők társadalmi és gazdasági egyenlőségéért
A Nőtárs Alapítvány célja, hogy a társadalomban és a gazdaságban a gyakorlatban is megvalósuljon a nők egyenlősége tudatos, jól informált, gender-szemléletű nők és férfiak által.
Ha kérdésed, észrevételed, javaslatod van, írj emailt: hello[kukac]notars.hu, vagy küldj üzenetet a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. november 16.

A nem-formális tanulás története és meghatározásai, meg az ASK model

Az Erasmus+ partnertalálkozó keretében megismerkedtünk a nem-formális tanulás történetével és módszereivel is Dániában. 

A dán nem-formális-tanulási rendszer az egyik legrégebbi tanulási rendszer Európában. Először Grundtvig dán edukációs filozófus foglalkozott vele. Alkalmazására 1844-ben került sor a népfőiskolán.

Bár az 1970-es évekig nem használták magát a nem-formális-tanulás kifejezést. Az elismerésének a célja az volt, hogy az iskolán, egyetemen kívüli megoldásoknak nagyobb szerepet szánjanak az edukációban.

A nem-formális-tanulásnak nincs egyetlen elfogadott meghatározása, különböző szervezetek más és más részét hangsúlyozzák definiálásakor.

Az Erasmus+ keretében fontos szerepet kap az úgynevezett ASK Model, ami az
A = Attitudes (hozzáállás)
S = Skills (készség)
K = Knowledge (tudás)
elemeket foglalja magában. Együttesen ezek a kompetencia-fejlesztést szolgáljaák


A dán nem-formális-tanulás története

A nem-formális-tanulás története

A nem-formális-tanulás meghatározása

A dán nem-formális-tanulás meghatározásai

Az ASK Model bemutatása


A program az Európai Unió támogatásával jött létre.