A nem-formális tanulás története és meghatározásai, meg az ASK model
Az Erasmus+ partnertalálkozó keretében megismerkedtünk a nem-formális tanulás történetével és módszereivel is Dániában.
A dán nem-formális-tanulási rendszer az egyik legrégebbi tanulási rendszer Európában. Először Grundtvig dán edukációs filozófus foglalkozott vele. Alkalmazására 1844-ben került sor a népfőiskolán.
Bár az 1970-es évekig nem használták magát a nem-formális-tanulás kifejezést. Az elismerésének a célja az volt, hogy az iskolán, egyetemen kívüli megoldásoknak nagyobb szerepet szánjanak az edukációban.
A nem-formális-tanulásnak nincs egyetlen elfogadott meghatározása, különböző szervezetek más és más részét hangsúlyozzák definiálásakor.
Az Erasmus+ keretében fontos szerepet kap az úgynevezett ASK Model, ami az
A = Attitudes (hozzáállás)
S = Skills (készség)
K = Knowledge (tudás)
elemeket foglalja magában. Együttesen ezek a kompetencia-fejlesztést szolgáljaák
A program az Európai Unió támogatásával jött létre.
A dán nem-formális-tanulási rendszer az egyik legrégebbi tanulási rendszer Európában. Először Grundtvig dán edukációs filozófus foglalkozott vele. Alkalmazására 1844-ben került sor a népfőiskolán.
Bár az 1970-es évekig nem használták magát a nem-formális-tanulás kifejezést. Az elismerésének a célja az volt, hogy az iskolán, egyetemen kívüli megoldásoknak nagyobb szerepet szánjanak az edukációban.
A nem-formális-tanulásnak nincs egyetlen elfogadott meghatározása, különböző szervezetek más és más részét hangsúlyozzák definiálásakor.
Az Erasmus+ keretében fontos szerepet kap az úgynevezett ASK Model, ami az
A = Attitudes (hozzáállás)
S = Skills (készség)
K = Knowledge (tudás)
elemeket foglalja magában. Együttesen ezek a kompetencia-fejlesztést szolgáljaák
A dán nem-formális-tanulás története |
A nem-formális-tanulás története |
A nem-formális-tanulás meghatározása |
A dán nem-formális-tanulás meghatározásai |
Az ASK Model bemutatása |
A program az Európai Unió támogatásával jött létre.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése