A nem-formális tanulás története és meghatározásai, meg az ASK model

Az Erasmus+ partnertalálkozó keretében megismerkedtünk a nem-formális tanulás történetével és módszereivel is Dániában. 

A dán nem-formális-tanulási rendszer az egyik legrégebbi tanulási rendszer Európában. Először Grundtvig dán edukációs filozófus foglalkozott vele. Alkalmazására 1844-ben került sor a népfőiskolán.

Bár az 1970-es évekig nem használták magát a nem-formális-tanulás kifejezést. Az elismerésének a célja az volt, hogy az iskolán, egyetemen kívüli megoldásoknak nagyobb szerepet szánjanak az edukációban.

A nem-formális-tanulásnak nincs egyetlen elfogadott meghatározása, különböző szervezetek más és más részét hangsúlyozzák definiálásakor.

Az Erasmus+ keretében fontos szerepet kap az úgynevezett ASK Model, ami az
A = Attitudes (hozzáállás)
S = Skills (készség)
K = Knowledge (tudás)
elemeket foglalja magában. Együttesen ezek a kompetencia-fejlesztést szolgáljaák


A dán nem-formális-tanulás története

A nem-formális-tanulás története

A nem-formális-tanulás meghatározása

A dán nem-formális-tanulás meghatározásai

Az ASK Model bemutatása


A program az Európai Unió támogatásával jött létre.




Megjegyzések

Legolvasottabbak

Nők a vállalatok vezetőtestületeiben: a Bizottság javaslata szerint az elérendő cél 40%

folytatjuk: FÖLFELÉ! KLUB Beszélgetések nőkkel üzletről - 2020. július 29., 14-16 óra, Budapest XIX. kerület

Adatkezelési Tájékoztató

EP - A koronaválság súlyosan érintette a nőket (felmérés)

Bejegyzések listája

További lehetőségek

ÍRJ NEKÜNK, ha kérdésed vagy javaslatod van (Üzeneteddel elfogadod Adatkezelési Tájékoztatónkat.)

Név

E-mail *

Üzenet *