Nők a fejlett és a fejlődő országokban


  • A nők világszerte jobb lehetőségeket látnak az életben, mint anyáik fiatalon – átfogó kutatás a nők médiahasználatára és vásárlási szokásaira vonatkozóan,
  • Növekvő öntudat mellett arról számoltak be, hogy stresszes az életük – nagy az időnyomás, és úgy érzik, túl sokat dolgoznak, 
  • Férfiakhoz képest a nők havonta 28 százalékkal gyakrabban telefonálnak, és 14 százalékkal több SMS-t írnak
A nők világszerte jobb lehetőségeket látnak az életben, mint anyáik fiatalon. A mai lányok, asszonyok döntenek a vásárlások nagy részéről, és előbbre léptek a munkahelyeken, valamint a politikában. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat öt világrész 21 országában végzett felmérése a nők médiahasználati és vásárlási szokásairól.

A növekvő öntudat mellett mindenütt arról számoltak be a megkérdezettek, hogy stresszes az életük. Valamennyien kisebb-nagyobb időnyomást éreznek, és úgy gondolják, hogy túl sokat dolgoznak.

Az egész világon több szerepben kénytelenek helytállni a nők. A fejlett országokhoz képest nagyobb nyomást érzékelnek a válaszadók a fejlődő országokban. Utóbbiakban növeli a stresszt, hogy ott alacsonyak a jövedelmek. Ezért saját vagy családjuk létszükségleteinek kielégítése után nem marad pénzük pihenésre, nyaralásra. A legnagyobb mértékű stresszt Indiában, Mexikóban és Oroszországban érzékelik a válaszadók. A fejlett országok közül a legstresszesebb életet a spanyol, francia és olasz nők élik.


Folytatása >>

Megjegyzések

Legolvasottabbak

Nők a vállalatok vezetőtestületeiben: a Bizottság javaslata szerint az elérendő cél 40%

Segítsd Te is 1%-kal a Nőtárs új programját

35 év után - talán - hamarosan lehet európai egyesületet alapítani

Erasmus+ partnerkereső találkozó Dániában, 2019. november - A szervezetek bemutatkozásai

folytatjuk: FÖLFELÉ! KLUB Beszélgetések nőkkel üzletről - 2020. július 29., 14-16 óra, Budapest XIX. kerület

ÍRJ NEKÜNK, ha kérdésed vagy javaslatod van (Üzeneteddel elfogadod Adatkezelési Tájékoztatónkat.)

Név

E-mail *

Üzenet *