Női szerepek a munkahelyen


Szőke loknik, flitterekkel gazdagon teleszórt testhez álló felső, rózsaszín laptoptáska és Hello Kittys kulcstartó. Van ilyen kolleganőd? És szvetteres, szemüveges, félcipős, aki nagy orosz regényírókat olvas a kávészünetben? Tökéletes kosztümben, drága karórával, feketére festve, összeszorított szájjal "reggelt" köszönő főnökasszony? Persze, hogy sztereotípiákról beszélünk, mégis érdemes egy kicsit foglalkoznunk velük.

Felmérések mutatják, hogy a dolgozó nők kétharmada úgy érzi, nem becsülik meg eléggé a munkahelyén. Ugyanakkor keveset tesznek tudatosan a reputációjuk fejlesztéséért, mert nem látják be, hogy ez feltétele lenne annak, hogy jobban boldoguljanak. Pedig hatalmas női fegyvertár áll rendelkezésre ehhez, amelyet használunk is - a magánéletünkben. A munkahelyen viszont többnyire fals szerepeket játszunk, aztán csodálkozunk, hogy nem vagyunk sikeresebbek.

A reputáció három alapvető eleme az ismertség (ismerjenek minél többen, különösen a nekünk fontos célcsoportból); az elismertség vagy megbecsültség (a szakmai kompetenciánk nyilvánvalóvá tétele); és a kedveltség, hogy ne csak ismerjenek és ne csak a munkánkat becsüljék meg, hanem szeressenek is. Ez a három tényező kell egyensúlyban legyen.


A HÍR FOLYTATÁSA >>

Megjegyzések

Legolvasottabbak

Nők a vállalatok vezetőtestületeiben: a Bizottság javaslata szerint az elérendő cél 40%

Segítsd Te is 1%-kal a Nőtárs új programját

folytatjuk: FÖLFELÉ! KLUB Beszélgetések nőkkel üzletről - 2020. július 29., 14-16 óra, Budapest XIX. kerület

Adatkezelési Tájékoztató

Miért nem akarnak esélyegyenlőségi tervet a cégek?

Bejegyzések listája

További lehetőségek

ÍRJ NEKÜNK, ha kérdésed vagy javaslatod van (Üzeneteddel elfogadod Adatkezelési Tájékoztatónkat.)

Név

E-mail *

Üzenet *